Strona korzysta z plików cookies. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze. Dowiedz się więcej. Zamknij


Aukcja Sztuki Współczesnej
niedziela, 15 października 2017, godz. 20:30
Dom Aukcyjny Agra-Art, Warszawa, ul. Wilcza 55

Dom Aukcyjny Agra-Art zaprasza na Aukcję Sztuki Wspólczesnej, która odbędzie się 15 października 2017 r. (niedziela) o godz. 20:30 w galerii Agry-Art przy ul. Wilczej 55 w Warszawie.

JERZY TCHÓRZEWSKI
SACRUM, 1971-1972
akryl, płótno
131 x 195,5 cm 
sygn. p.d.: J. Tchórzewski 71/72

 

na odwrocie na płótnie sygnatura i napis: J Tchórzewski 71/72 | „SACRUM“
powyżej: HAUT GÓRA | [strzałka]

 

na odwrocie na listwie pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę z nr 7228/72

 

 

Pochodzenie:
- dr. Teddy Wolford, University of Rochester, USA, bezpośrednio od artysty;
- kolekcja dr. Davida Glicka, University of Rochester, USA.
Gilleys Galleries, Nowy Orlean, Baton Rouge, Luizjana, USA.

 

Obraz opisany i reprodukowany:
- Andrzej Osęka, Człowiek wśród żywiołów, „Polska“ nr 7, lipiec 1972, s. 77, il. barwna.

Cena wyw.: 130 000 zł

MAGDALENA ABAKANOWICZ
IBIS, 2008
juta, żywica
164 x 45 x 45 cm 
z tyłu figury metalowa tabliczka z napisem:
IBIS | ABAKANOWICZ | 2008

 

Figura Ibisa Magdaleny Abakanowicz nawiązuje do serii 14 figur Coexistance stworzonej w 2002 roku. Wcześniejsze figury jej Tłumów (Crowd), były formami przypominającymi odciski ciała człowieka bez głów, czasem bez rąk, zawsze zdeformowane. Z przodu gotowe do konfrontacji, z tyłu puste - wydrążone - słabe. Tym razem Abakanowicz obarcza figury ludzkie głowami zwierzęcymi, tworząc formy „zwierzo-ludzi“, silniejsze, tajemnicze, wiążące świat człowieka z naturą. Po serii 14 figur wystawionych w 2003 roku pod tytułem Coexistance w Galerii Marlborough w Nowym Jorku (7 X - 3 XI 2003), artystka wielokrotnie wraca do tych form, tworząc w latach 2003-2010 kolejne figury. Każda z nich ma swoje indywidualne rysy, nosi tajemnicze imiona, tworząc nowe byty.

 

Powstają figury zarówno w jucie utwardzonej żywicą: Dream (2003), Kozioł (2003), Lis (2005), Parys i Odys (2005), Tur (2006), Przyjaciele (2009), Monster (2009), Bracia (2010), a także prace w odlewach brązowych: Jasnal (2005), Folgard (2005), Dolacin (2005), Zinaxin (2005), Atoris (2005), Gruby (2005-2006) czy Osiel (2005-2006).

Cena wyw.: 190 000 zł

TERESA PĄGOWSKA
ALEJA - JESIEŃ, 1990
tempera, akryl, płótno
140 x 160 cm 
sygn. l.d.: TP. | 90

 

na odwrocie na płótnie sygnatura: TERESA PĄGOWSKA 1990 | ALEJA-JESIEŃ | 140 x 160 cm

 

Obraz jest późniejszą, niewiele różniącą się wersją kompozycji pod tym samym tytułem. Artystka namalowała ją w roku 1988, a reprodukowana jest w albumie Teresa Pągowska Malarstwo wydanym przez Muzeum Narodowe w Poznaniu i Poznańską Galerię Nową w roku 2003 (s. 69. il. barwna).

Cena wyw.: 80 000 zł

JERZY DUDA GRACZ
HAMLET (Wersja 2), 1977
olej, płótno
55 x 55 cm 
sygn. p.d.: DUDA GRACZ . 296/1977 . 
na odwr. na płótnie nalepka autorska z danymi obrazu

 

Hamlet polny Dudy-Gracza jest natomiast studium bezruchu, apoteozą stagnacji; człowiek i przedmiot tworzą pierwszy, immobilny plan. Obraz ten kojarzy się przez to z malowidłem Wróblewskiego Ukrzesłowiona, będącym przykładem plastycznej realizacji metafory konfrontacyjnej, gdzie temat (człowiek) przechodzi w remat (rzecz). Zastygły w bezruchu Hamlet siedzi na kanapie umieszczonej w szczerym polu. Groteskowe efekty daje sugerowane tytułem zestawienie tej postaci z hetmanem polnym. Obok niego spoczywa czaszka, charakterystyczny atrybut duńskiego księcia, znany z literackiego pierwowzoru. Tradycja teatralna ukazuje najczęściej Hamleta wygłaszającego sławny monolog „być albo nie być“ do milczącego odbiorcy - czaszki Yorika, partnera interakcji. To typowy element scenografii Hamleta. Tymczasem tu, na polu, rosną czy leżą główki kapusty. W oddali, na horyzoncie rysują się białe ściany wiejskich chat. Jest to obraz bardzo piękny malarsko [...] o subtelnej kolorystyce i grze światłocienia.
Anna Matuchniak-Krasuska, Hamlet Jerzego Dudy Gracza w oczach publiczności,[w]: Acta Universitatis Lodziensis, Folia Sociologica 25, 1994.

 

Hamlet jest - wg zapisu na na autorskiej nalepce informacyjnej - drugą wersją Hamleta polnego. Oba obrazy malowane były praktycznie równocześnie, w 1977 roku, oznaczone są kolejnymi numerami (295 i 296).

 

Hamlet polny był wystawiany i reprodukowany:
- Galeria Autorska Dudy Gracza, Muzeum Górnośląskie w Bytomiu, il. czarno-biała, s. nlb;
- Wystawa obrazów Dudy Gracza, MKiS, CBWA, Zachęta, Warszawa luty 1984, kat. poz. 10, il. barwna, s. nlb.

Cena wyw.: 48 000 zł

W czasie aukcji istnieje możliwość licytacji w czasie rzeczywistym (LIVE) przez internet. Szczegóły dotyczące rejestracji i samej licytacji przez internet na naszych stronach internetowych www.agraart.pl

ZDZISŁAW BEKSIŃSKI
BEZ TYTUŁU, 1994
olej, płyta pilśniowa
87 x 74,5 cm 
na odwrocie na płycie sygnatura po lewej pionowo: BT | BEKSIŃSKI
na odwrocie po prawej u dołu nalepka: BWA | ŁÓDŹ

 

Obraz reprodukowany i opisany na stronie internetowej Dmochowski Gallery NET (Wirtualne Muzeum).

 

Sam Beksiński mówił później, że po prostu jako młody człowiek uległ czarowi awangardy, szybko jednak uznał, że to nie dla niego. Wolał opowiadać swoim własnym językiem o świecie, który go naprawdę interesował, zamiast produkować rzeczy abstrakcyjne, choć modne i efektowne. Później kilkakrotnie zmieniał style i formy swojej opowieści. W ostatniej dekadzie przed śmiercią bardzo wyraźnie zaczął skupiać się raczej na formie niż treści swoich obrazów. Stonował kolor, uprościł kompozycję, tematykę ograniczył do pojedynczych motywów ludzkiej głowy lub postaci. Niektóre z tych obrazów, oglądane z pewnej odległości, wyglądają niemal na... abstrakcyjne.
[...]
Zawsze podkreślał, żeby nie wyciągać z jego malarstwa pochopnych wniosków co do ich sensu i istoty. Nie chciał za pomocą obrazów nikogo do czegokolwiek przekonywać ani tym bardziej informować, oceniać czy pouczać. Malował swój wewnętrzny świat i tyle. A co sobie pomyśli widz oglądający jego rojenia to już nie artysty sprawa.
Tadeusz Nyczek, Malarz, [wstęp do katalogu] Beksiński. Galeria Zdzisława Beksińskiego w Krakowie, Nowohuckie Centrum Kultury, Kraków 2016, s. 6-7.

Cena wyw.: 110 000 zł

KAZIMIERZ MIKULSKI
STRAŻNICZKI SNÓW, 1985
olej, płótno
81 x 65 cm 
na odwrocie na płótnie napis i sygnatura: „Strażniczki snów“ | KMikulski | Kraków 1985

 

Obraz opisany i wystawiany:
- Kazimierz Mikulski malarstwo, rysunek collage, wyd. BWA, Łódź 1987, kat.: wstęp Mieczysław Porębski, poz. 216, il. czarno-biała;
- Łódź, Galeria Sztuki BWA, kwiecień-maj 1987;
- Toruń, Galeria Współczesna, lipiec 1987;
- Poznań, Arsenał, sierpień-wrzesień 1987;
- Płock, Galeria BWA, październik 1987;
- Bydgoszcz, Salon Sztuki Współczesnej, grudzień 1987;
- Wrocław, Galeria Awangarda, styczeń 1988.

Cena wyw.: 95 000 zł

Wszystkich Państwa, którzy są zainteresowani aukcją, chcieliby złożyć zlecenie zakupu, zarezerwować miejsce na sali aukcyjnej, prenumerować katalogi aukcyjne lub otrzymać pierwszy katalog gratis, prosimy o kontakt:
Adres e-mail: agra@agraart.pl
Sztuka Współczesna tel.: (22) 745 10 20

HENRYK STAŻEWSKI
NR 5, 1978
technika mieszana
47 x 47 cm 
na odwrocie na płycie pilśn. napis i sygnatura:
nr 5 | 1978 | H. Stażewski

Cena wyw.: 40 000 zł

JAN BERDYSZAK
FRAGMENT JAKO CAŁOŚĆ RADYKALNA XXIII, 1982-84  
akryl, płótno naklejone na deskę
77,3 x 65,5 cm 
u dołu element ruchomy 28,3 x 20 cm 
sygn. na odwr. na płótnie naklejonym na deskę: FRAGMENT JAKO | CAŁOŚĆ RADYKALNA XXIII | [pozioma linia] | AKRYL JAN | BER | DYSZ | AK | 1982 | 84; po l. i po p. u góry pionowe strzałki

Cena wyw.: 18 000 zł

powrót
Zgłoszenie chęci kupna obiektu
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem:
22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00)
email: aukcje@artinfo.pl